Σαν σήμερα, 1η Μαΐου του 1967, ενώνονται με τα ιερά δεσμά του γάμου δύο λαϊκά είδωλα και η Ελλάδα... παραλύει. Ο Μίμης Δομάζος και η Βίκυ Μοσχολιού.
Στην Ελλάδα του '60 οι γάμοι επωνύμων ήταν το όπιο του λαού. Από τους Βασιλικούς γάμους μέχρι αυτόν της Βουγιουκλάκη με τον Παπαμιχαήλ και του Δομάζου με τη Μοσχολιού, ο κόσμος έβρισκε την ευκαιρία να δει από κοντά τα ινδάλματά του και να μοιραστεί κάτι από τις χαρές τους. Να ζήσει την πολυτέλεια που δεν είχε, να ζήσει το όνειρο που έμοιαζε άπιαστο.
Εξάλλου, είναι η εποχή που ο ελληνικός λαός ψάχνει για ινδάλματα. Ψάχνει για διέξοδο, ψάχνει εκείνες τις ψυχικές καταστάσεις που του είχαν στερήσει η Κατοχή και ο εμφύλιος. Ο κινηματογράφος ήταν το μέσο της διασκέδασης, το τραγούδι της διαφυγής και το ποδόσφαιρο είχε αρχίσει να μπαίνει για τα καλά στη ζωή του Έλληνα. Χωρίς ακρότητες, χωρίς φανατισμούς, με γνώμονα τη χαρά και τη διασκέδαση.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΓΙΟΡΤΗ
Ο γάμος του πιο αγαπημένου ζευγαριού στην ιστορία της Ελλάδας, της Αλίκης Βουγιουκλάκης και του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, δημιούργησε νέα... μονάδα μέτρησης λαοθάλασσας, ενθουσιασμού και πανελλήνιας συγκίνησης. Πολλοί έσπευσαν να καταγράψουν σε διάφορα χρονογραφήματα πως τούτο το γεγονός θα μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ως αξεπέραστο. Κι όμως, δύο χρόνια μετά, την 1η Μαϊου του 1967, όταν ο Μίμης Δομάζος και η Βίκυ Μοσχολιού αποφάσισαν να ενωθούν με τα ιερά δεσμά, οι Έλληνες βγήκαν ξανά στους δρόμους. Σε μία νέα πανελλήνια γιορτή για το διασημότερο ζευγάρι εκείνης της εποχής. Τον μεγάλο αστέρα του Παναθηναϊκού και του ελληνικού ποδοσφαίρου και την πιο αγαπημένη τραγουδίστρια. Ναι, για να γίνουν οι συγκρίσεις του τότε με το τώρα, καλά σκεφτήκατε. Κάτι σαν τον Ντέμη Νικολαϊδη με τη Δέσποινα Βανδή, με τα σημερινά δεδομένα.
Οι δυό τους ήταν λαϊκά είδωλα και ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κόσμος ήθελε να δει από την κλειδαρότρυπα. Ήθελε να μάθει τα πάντα γι' αυτούς, ήθελε να ζήσει τις στιγμές τους, να "κλέψει" κάτι από την προσωπική τους ζωή. Σχεδόν 50 χρόνια μετά, τίποτα δεν έχει αλλάξει ως προς την νοοτροπία του "κουτσομπολιού" και του lifestyle. Μόνο που τότε η λέξη "lifestyle" ήταν άγνωστη.
Την πρωτομαγιά του 1967, λοιπόν, η Ελλάδα ζούσε το μεγαλύτερο γεγονός εκείνης της χρονιάς. Ο κόσμος βγήκε στους δρόμους και οι γυναίκες έπαιρναν θέση για να δουν από κοντά όσα ήθελαν να μάθουν και να συζητούν τις επόμενες μέρες στη γειτονιά. Θέλετε γιατί λίγο καιρό πριν είχαμε το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου; Θέλετε γιατί η Ελλάδα έμπαινε στο γύψο; Θέλετε λόγω κουτσομπολιού; Θέλετε όλα αυτά μαζί; Το θέμα είναι ότι περισσότεροι από 30.000 Έλληνες θέλησαν να δουν από κοντά τον γάμο του διασημότερου ζευγαριού εκείνης της χρονιάς.
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΠΑΝΤΟΥ
Πρώτο θέμα στις κοσμικές στήλες των εφημερίδων, σε κάποιες εξ αυτών ακόμα και πρωτοσέλιδο. Οι δημοσιογράφοι ετοίμασαν τα σχέδιά τους μέρες πριν για να αποκτήσουν την καλύτερη δυνατή θέση και οι χιλιάδες κόσμου άρχισαν να καταφτάνουν στην Μητρόπολη Αθηνών για το μυστήριο. Ήταν τόσοι οι θεατές, οι φίλοι και συγγενείς του ζευγαριού και οι δημοσιογράφοι, που ο Δομάζος με τη Μοσχολιού χρειάστηκαν τη βοήθεια ενός... φίλου παλαιστή για να ανοίξει ο δρόμος και να καταφέρουν να φτάσουν στην εκκλησία. Ήταν τέτοιες οι εκδηλώσεις αγάπης και λατρείας, που το ζεύγος κινδύνευσε να λιντσαριστεί, όπως έγραφε χαρακτηριστικά ο Τύπος της εποχής.
Εκείνος ήταν ήδη το πρώτο όνομα στον Παναθηναϊκό και την Εθνική ομάδα. Με τέσσερα πρωταθλήματα στο παλμαρέ του και το πλούσιο ταλέντο του να ξεδιπλώνεται στα χωμάτινα γήπεδα της Ελλάδας, ο Μίμης Δομάζος ήταν ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει ο ελληνικός αθλητισμός και δη το ποδόσφαιρο. Το πακέτο του "στρατηγού" περιλάμβανε και τα στοιχεία εκείνα που τον έκαναν αστέρα. Ήταν ένας bon viveur εντός κι εκτός γηπέδων και για την εποχή του ήταν ο ορισμός του celebrity.
Εκείνη, έχει παρουσιαστεί στο ελληνικό κοινό λίγα χρόνια νωρίτερα. Αρχές δεκαετίας του '60, άρχισε την καριέρα της δίπλα στον Γρηγόρη Μπιθικώτση και τη Δούκισσα. Η κινηματογραφική της παρουσία στην ταινία "Λόλα" όπου ερμήνευσε το "Χάθηκε το φεγγάρι" του Ξαρχάκου, στην κλασική σκηνή του μπαλκονιού, ήταν η στιγμή που την ανεβάζει στην εκτίμηση του κόσμου. Η συνεργασία με τον Γιώργο Ζαμπέτα και τον Μίμη Πλέσσα ήταν το αποκορύφωμα και αυτά που την ανέδειξαν ως τη νούμερο ένα λαϊκή τραγουδίστρια.
Οι δυό τους είχαν όλο το πακέτο για έναν... κινηματογραφικό γάμο. Εξ ου τα απίστευτα σκηνικά κατά τη διάρκεια της τελετής και ο θόρυβος που προκάλεσε η απόφασή τους να ανέβουν τα σκαλιά της εκκλησίας. Εξάλλου ο Τύπος της εποχής ασχολούνταν με το ζεύγος μήνες πριν. Στις πρώτες επισκέψεις του Δομάζου στο μαγαζί που τραγουδούσε η Μοσχολιού, στα πρώτα ραντεβού, στις πρώτες κοινές εμφανίσεις τους.
Όταν η τραγουδίστρια παντρεύτηκε τον "στρατηγό", εντάχθηκε και επισήμως στην οικογένεια του Παναθηναϊκού. Έγινε φανατική υποστηρίκτρια του τριφυλλιού με συχνές επισκέψεις στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Κάτι, βέβαια, που οι αντίπαλοι φρόντιζαν να... εκμεταλλευτούν με υβριστικά συνθήματα εναντίον της (ναι, γίνονταν και τότε) για να εκνευρίσουν τον Δομάζο.
Η ΓΡΟΥΣΟΥΖΙΑ ΜΕ ΤΗ ΒΕΡΑ
Οι δυό τους απέκτησαν δύο κόρες και 12 χρόνια μετά ακολούθησαν χωριστούς δρόμους. Οι... κουτσομπόλες της εποχής δικαιώθηκαν με το "κακό σημάδι" την ώρα του γάμου. Βλέπετε, σε μία χώρα των προλήψεων και του "κακού ματιού", το να πέφτει η βέρα την ώρα της τελετής θεωρούνταν η... μέγιστη γρουσουζιά.
Στα καφενεία, τις γειτονιές και τους φωταγωγούς, το συγκεκριμένο περιστατικό σχολιάστηκε και οι όλοι θεωρούσαν δεδομένο το διαζύγιο. Όπως και να 'χει, ο Μίμης Δομάζος και η Βίκυ Μοσχολιού αγαπήθηκαν μεταξύ τους, τους λάτρεψε ο κόσμος, τους είχαν ανάγκη οι Έλληνες της... κλειδαρότρυπας και αποτέλεσαν ένα σημαντικό κεφάλαιο στα κοσμικά γεγονότα της χώρας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου