Αναρτήθηκε από
sifis
την
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Πρωταγωνιστής σε αυτή, ο Γάλλος Pierre Levegh, ένας ηλικιωμένος ουσιαστικά οδηγός, 49 ετών, ο οποίος όμως τράβηξε το ενδιαφέρον της Mercedes, οδηγώντας τρία χρόνια πριν μία Talbot-Lago επί 23 συναπτές ώρες στον ίδιο αγώνα, μη δεχόμενος να αντικατασταθεί από το δεύτερο οδηγό της ομάδας του! Η ιστορία αυτή του εξασφάλισε μία θέση στη διαστημική 300 SLR, την ίδια χρονιά που ο Stirling Moss έχτιζε το θρύλο του με ένα αντίστοιχο αγωνιστικό στο Mille Miglia.
Μπροστά από την εποχή της, η 300 SLR διέθετε ένα πλαίσιο-χωροδικτύωμα και αμάξωμα από μαγνήσιο, ότι πιο εξελιγμένο είχε να επιδείξει η αεροδιαστημική τεχνολογία. Με ειδικό βάρος μόλις 1,8 gr/cm3, σχεδόν 50% ελαφρύτερο από το αλουμίνιο, το μαγνήσιο εξασφάλιζε συνολικό βάρος 880 κιλών. Κάτω από το καπό εδραζόταν ο ίδιος V8 που χρησιμοποιούσε και η W196, το μονοθέσιο Formula 1 της Mercedes, με ελαφρά μεγαλύτερο κυβισμό όμως και ισχύ 310 έναντι 290 ίππων.
Το συμβάν που θα έκανε τη Mercedes να παρατήσει το μηχανοκίνητο αθλητισμό συνέβη στον 35ο γύρο, περνώντας τη γραμμή της εκκίνησης. Ο Levegh, με το αυτοκίνητο νούμερο 20 ακολουθούσε τη Jaguar του Mike Hawthorn, με τον τελευταίο να έχει μόλις προσπεράσει από αριστερά το πιο αργό Austin-Healey 100 του Lance Macklin. Εκείνη τη στιγμή ο Hawthorn πρόσεξε το σήμα από τα pits που τον καλούσε μέσα και αντί να το αφήσει για τον επόμενο γύρο, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει όλη τη δύναμη των πρωτοποριακών δισκόφρενων που φορούσε η D-Type του για να σταματήσει δεξιά. Βλέποντας ο Macklin την κίνηση αυτή φρέναρε αστραπιαία, σηκώνοντας ένα μικρό σύννεφο σκόνης και έστριψε το τιμόνι αριστερά, για να ανοιχτεί να τον αποφύγει, έχοντας σχεδόν χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του. Δυστυχώς από πίσω ερχόταν ο Levegh με πολύ υψηλότερη ταχύτητα, σχεδόν 240 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός της Mercedes δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Χτύπησε με ορμή το πίσω αριστερό μέρος του Austin-Healey και απογειώθηκε, με κατεύθυνση την εξέδρα. Το τι ακολούθησε είναι δύσκολο να περιγραφεί. Χτυπώντας στο έδαφος το αυτοκίνητο έγινε κομμάτια που θέρισαν κυριολεκτικά το πλήθος. Το καπό αποκεφάλισε αρκετούς, σαν γκιλοτίνα, ενώ ολόκληρος ο μπροστινός άξονας που αποκολλήθηκε, πήρε στο διάβα του μία ολόκληρη σειρά.
Σαν να μην έφταναν αυτά, το ρεζερβουάρ των 70 γαλονιών (308 λίτρων) με το ειδικής σύνθεσης μίγμα καυσίμου εξερράγη, δημιουργώντας μια πύρινη κόλαση μέσα στο σφιχτά καθισμένο πλήθος. Η θερμοκρασία μάλιστα που αναπτύχθηκε ήταν αρκετή για να αναφλεγεί και το μαγνήσιο του αμαξώματος, κάνοντας την κατάσταση εφιαλτική. Χωρίς να γνωρίζουν πως θα την αντιμετωπίσουν, οι πυροσβέστες έριχναν νερό επάνω στο φλεγόμενο μέταλλο, χειροτερεύοντας έτσι τα πράγματα. Η χαρακτηριστική λευκή λάμψη της φλόγας και μία θερμοκρασία που φτάνει στους 3.1000 C δημιουργούσε εικόνες αποκάλυψης. Μέχρι να σβήσει και να πλησιάσουν κοντά, πέρασαν αρκετές ώρες…
Ο αγώνας δεν διεκόπη, με κύρια αφορμή ότι αν έφευγε μαζικά όλο αυτό το πλήθος, δεν θα μπορούσαν τα ασθενοφόρα να μεταφέρουν τραυματίες… Ο τραγικός απολογισμός μιλά για 84 νεκρούς και πάνω από 120 τραυματίες. Μεταξύ των νεκρών και ο Levegh, που εκτινάχθηκε μεν από το αυτοκίνητο αλλά υπέστη σοβαρές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις κατά τη σύγκρουση με το έδαφος.
Το ίδιο βράδυ στο στρατόπεδο της Mercedes αποφασίστηκε για λόγους πένθους και σεβασμού προς τους θεατές που έχασαν τη ζωή τους να διακόψουν τον αγώνα. Κάλεσαν λοιπόν στα pits τις άλλες δύο 300 SLR (που οδηγούσαν τον αγώνα, με διαφορά 2 γύρων μπροστά από τις Jaguar). Το ίδιο ζήτησαν και από τους Άγγλους, η Jaguar όμως αποφάσισε να συνεχίσει, κατακτώντας τελικά τη νίκη με τον ίδιο το Hawthorn. Αυτός, μάλιστα, δεν είχε καν τη διακριτικότητα να μην πανηγυρίσει με την παραδοσιακή σαμπάνια του νικητή, προκαλώντας το κοινό αλλά και το γαλλικό τύπο να γράψει διάφορα επικριτικά σχόλια εναντίον του.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου